Analityka
Google Analytics
Jedno z najbardziej popularnych narzędzi, z którego korzysta każdy specjalista od marketingu. Google Analytics pozwala na monitorowanie, oraz raportowanie ruchu i zachowań użytkowników na stronie. To podstawowe źródło wiedzy na temat Twojej strony i jej userów.
Similarweb.com
Similarweb to serwis udostępniający możliwość sprawdzenia ruchu na stronie, a także najważniejszych linków czy ratingu strony w polskim internecie, oraz w danej branży. Strona jest przydatna do analizy stron konkurencji – ich ruchu, najważniejszych fraz kluczowych, a także źródeł linkowania – można się inspirować.
SEMrush
SEMrush umożliwia poznanie ruchu i sposobów jego pozyskiwania przez konkurencję. SEMrush pozwala poznać również backlinki do strony, dzięki czemu łatwiej nam zdecydować z kim współpracować. Serwis można wykorzystać również w podstawowym zakresie do audytu własnej strony.
Linkbuilding
1. Linkhouse
Linkhouse to platforma linkbuildingu dla właścicieli stron i serwisów internetowych, gdzie z łatwością znajdziemy oferty blogerów i innych stron, na których możemy umieścić artykuł sponsorowany, waraz z linkowaniem do naszej strony. Wyszukiwarka stron i blogów należących do bazy Linkhouse podzielona jest na kategorie, a strony mają obok wyraźne oznaczania ceny artykułu, zasady współpracy, szczegóły dotyczące czasu, miejsca publikacji, a także informacje czy obejmuje ona promocję wpisu w mediach społecznościowych. Dodatkowo platforma umożliwia bezpośrednie zamówienie artykułu, wraz ze zleceniem jego zredagowania – otrzymujemy wówczas opiekę serwisu pod kątem ewentualnych reklamacji.
Content marketing
2. Textbookers
Tekstbookers to polska platforma internetowa służąca do współpracy copywriterskiej. Serwis łączy ze sobą freelancerów wraz ze zleceniodawcami. Zlecimy tu w prosty i szybki sposób napisanie tekstów na potrzeby naszego serwisu, czy bloga. Strona z góry ma ustalone stawki za tekst danego rodzaju z rozróżnieniem na: opis produktu, tekst preclowy, artykuł tematyczny, artykuł specjalistyczny – przy czym warto zaznaczyć, że stawki są korzystne i bardzo konkurencyjne. Textbookers umożliwia nam zamawianie dowolnej liczby treści, które otrzymamy w ciągu 72 godzin, w rozliczeniu na zbiorczą fakturę vat. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzamy czas potrzebny na przygotowanie zbędnych umów o dzieło z freelancerami, oraz mamy pewność że nasze zlecenie zostanie zredagowane zgodnie ze standardami, oraz na czas.
CopyScape
Narzędzie do monitorowania plagiatów – dzięki niemu możemy w łatwy i szybki sposób namierzyć strony, które kopiują nasze treści objęte prawem autorskim.
E-mail marketing
2. Freshmail
Freshmail to narzędzie do e-mail marketingu, pozwalające wygodne tworzenie baz i list mailingowych, oraz łatwe i intuicyjne kreowanie newsletterów na podstawie dostępnych szablonów. Wraz z Freshmail mamy możliwość śledzenia efektywności kampani poprzez szczegółowe statystyki na temat otwarć maili i linków zawartych w newsletterze.
SEO i SEM
Google Search Console
Googlowe narzędzie do sprawdzania strony pod kątem jej pozycjonowania w wyszukiwarce. Pozwala sprawdzić linki przychodzące (zewnętrzne), oraz wewnętrzne strony, jej indeksowanie i powiązanie ze słowami kluczowymi. Google Search Console to również niezwykle przydatne narzędzie do optymalizacji strony.
Google Adwords
Kolejne narzędzie Google, które umożliwia nam wyświetlanie reklam w ramach wyszukiwarki. Oprócz samego konfiguratora reklam, możemy skorzystać z dostępnego w ramach Adwords planera słów kluczowych Google Adword Keyword Planner, który ułatwi nam dostosowanie naszych działań pozycjonerskich pod względem fraz, które wyszukiwane są w Google.
Marketing afiliacyjny
Afiliant
Afiliant to narzędzie pozwalające Tobie oddanie marketingu innym osobom – tzw. Program partnerski. Osoby, które przystąpią do Twojego programu partnerskiego w systemie Afiliant, mogą polecać Twój biznes, a w zamian otrzymują prowizje za konwersje, które zostały zrealizowane z ich polecenia. Z Afiliant płacisz tylko za efekt! Za pomocą systemu Afiliant dotrzesz do tysięcy użytkowników witryn, których wydawcy przyłączą się do Twojego programu. Utrwalisz w ten sposób wizerunek swojej marki w Internecie i staniesz się rozpoznawalny dla coraz liczniejszej grupy potencjalnych klientów.
Monitoring Marki
Brand24
Można śmiało stwierdzić, że jest to najpopularniejsze narzędzie do monitoringu internetu i mediów społecznościowych. W Brand24 możemy śledzić wzmianki o naszej firmie, marce, czy produkcie. Dzięki niemu możemy „trzymać rękę na pulsie”, wykrywać kryzysy na czas, oraz odpowiednio reagować na wszelkie wzmianki, dbając o nasz wizerunek.
Webankieta
Webankieta to idealne narzędzie pozwalające weryfikować i monitorować satysfakcję klientów, ale również indentyfikować ich oczekiwania i potrzeby klientów. Ankiety to również świetna przestrzeń do delikatnego komunikowania swojej oferty.
Zarządzanie pracą
Asana
Użyteczne narzędzie do organizacji pracy firmy, w którym możemy wyznaczać poszczególnych ludzi do danego projektu, tworzyć zespoły i wyznaczać zadania, czy kamienie milowe projektu. Dzięki Asanie w szybki i intuicyjny sposób zarządzamy swoim czasem pracy i mamy wgląd w bieżące postępy zespołu. Asana to również platforma komunikacji, ułatwiająca wymianę zdań i zgłaszanie uwag do projektów.
Dropbox
Dropbox to dysk w chmurze, znacznie ułatwia pracę zespołu, gdy potrzebne jest udostępnianie plików do użytku całej grupy.