Dlaczego warto outsorcować marketing firmy?

W dobie dzisiejszych czasów, gdy na tak wielu polach jest ogromna konkurencja, przebicie się ze swoim produktem lub ofertą do klienta, to być albo nie być. Duzi gracze, czyli firmy z bardzo mocną pozycją (liderzy), mają odrobinę łatwiej – zatrudniają najlepszych specjalistów tylko dla siebie (na etat), tworząc kompleksowy team, który dysponuje ogromnymi budżetami na reklamę.

Firmy dopiero raczkujące lub te, które sukcesywnie się rozwijają, muszą wymyślić dobry plan na reklamę. To pozwala zaistnieć w świadomości konsumentów. Zajmują się tym jednak najczęściej samodzielnie, przez co ich działania często są nieskuteczne. Zbudowanie zaangażowania klientów, ich przywiązania do marki, zaplanowanie odpowiedniego lejka sprzedażowego przy działaniach online to niełatwe wyzwanie. Jeżeli zwrot z nakładów na reklamy nie zadowala, warto pomyśleć o usłudze, jaką jest outsourcing marketingu.

Reklama w social mediach w służbie sprzedaży

Wraz z rozwojem internetu tak naprawdę rozwinęło się wszystko. Współczesne nowe technologie, dostęp do urządzeń mobilnych, wymusza spore zmiany w strategii marketingowej marki. Dzisiaj tak wiele można ugrać, korzystając ze skutecznej reklamy na Facebooku czy w Google. To właśnie dzięki kanałom online można znacznie poprawić sprzedaż usług czy towarów, zdobyć prawdziwą rozpoznawalność i skutecznie mierzyć efekty naszych działań. Nowoczesne narzędzia, takie jak na przykład Google ADS czy Facebook Manager, pozwalają dotrzeć zarówno do konsumentów zainteresowanych jakimś konkretnym produktem lub usługą (zaspokajanie popytu), jak i do tych, u których dopiero wytworzymy zainteresowanie (generowanie popytu). Jednak aby w taki skuteczny sposób korzystać z wymienionych narzędzi, trzeba znać ich wszystkie zaawansowane tajniki i wciąż zmieniające się algorytmy. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie przewidzieć konkretne wyniki kampanii, które między innymi przekładają się na zwrot z inwestycji w reklamę.

Dlaczego warto outsorcować marketing?

W niewielkich firmach, często brakuje osób znających zarówno narzędzia jak i zasady kierujące marketingiem i współczesnymi trendami. Tymczasem bez wiedzy na temat tworzenia strategii sprzedaży, bez zaawansowanej znajomości narzędzi jedynie zwiększamy koszty swojej reklamy, zmniejszamy szansę na zwrot z inwestycji i przepalamy budżet. Marketing to nie tylko reklama! Jak wskazują badania aż 42% startupów nie udaje się ze względu na źle zaplanowany produkt, a przecież marketing to 4P. (product, price, place, promotion). Jeśli ktoś chce tworzyć reklamy samodzielnie i przepalać budżet, niech wydaje pieniądze, które się nie zwrócą. Jednak dla źle zaprojektowanego i nieprzetestowanego produktu ratunku nie będzie. Nie ma nic gorszego niż zakochanie się w pomyśle.

Jak sobie radzić?

Obecnie wszyscy korzystamy z Facebooka, Instagramu. Wszyscy korzystamy z Google. Jesteśmy tak często na tych stronach, że wydaje nam się, iż wszystko o nich wiemy. Nic bardziej mylnego. Codziennie również płacimy VAT – każdorazowo robiąc zakupy płacimy podatek. I tu pojawiają się dwa pytania: 1) czy zwracamy uwagę na to że płacimy VAT robiąc zakupy? 2) Czy mając codziennie do czynienia z VATem sądzimy, że się na tym znamy? Obie odpowiedzi brzmią nie. To jest idealna metafora budowania świadomości marki (można mieć z czymś do czynienia i tego nie zauważać), oraz znajomości narzędzi marketingowych (widzieć je każdego dnia i nie mieć o nich pojęcia, mimo że wydają się intuicyjne).

Outsourcing marketingu i skorzystanie z usług wyspecjalizowanych agencji daje gwarancję, że nad koncepcją marketingową dla konkretnej firmy będzie pracować cały sztab specjalistów. Znajdą się w nich fachowcy tacy jak User Experience, webdeveloperzy, osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe, specjaliści od analityki i wiele innych. Co najważniejsze agencje nie rozliczają się z klientami tylko na tak zwane piękne oczy. Wszystko jest analizowane i raportowanie, przy wykorzystaniu analityki internetowej, co w efekcie pozwala na obliczenie tak zwanego ROI. Ten skrót z anglojęzycznego wyrażenia return of investments oznacza zwrot z inwestycji. To właśnie dzięki temu klienci są informowani, w jaki sposób zainwestowane przez nich pieniądze w reklamę i marketing, realnie przełożyły się na większe zyski, wzrost rozpoznawalności. Wciąż myślisz, że robiąc marketing samodzielnie, zaoszczędzisz?


Leave a Comment