Google moja firma – wizytówka w Google – jak to zrobić dobrze?

Google Moja Firma to prężnie rozwijająca się usługa Google dla firm, dzięki której możemy bezpłatnie pokazać swoją firmę w sieci. Jak sprawić za sprawą Google Moja Firma, aby Twoja marka była lepiej widoczna, rozpoznawalna, a także cieszyła się jak najlepszym wizerunkiem?

wizytówka google - jak zrobić google moja firma

Zacznijmy od wizytówki, ponieważ w ramach usługi Google Moja Firma, możemy dostać znacznie więcej np. prostą stronę internetową, jednak najważniejszym jej elementem jest właśnie ona. Wizytówka Google może pojawić się nam w dwóch miejscach, albo bezpośrednio w na mapie w wynikach wyszukiwania (pod wpisanym przez nas adresem), albo po prawej stronie. Na mapie zostaniemy wyróżnieni, jeśli na daną frazę można wyświetlić również inne firmy, natomiast na prawo od wyników wyszukiwania, w sytuacji gdy jesteśmy jedyną osobą zawierającą daną frazę w nazwie. Co to znaczy?

wizytówka google - jak zrobić google moja firma

W praktyce to wygląda tak, że szukając dobrej drogerii w Warszawie ukaże nam się mapa z oznaczonymi drogeriami, jeśli natomiast wpiszemy konkretnie nazwę „drogeria taka i taka”, zobaczymy ją po prawej stronie, ponieważ jesteśmy jedyną drogerią o takiej nazwie. Jak wykorzystać ten mechanizm jeszcze lepiej? Jeśli jesteśmy dla przykładu autoryzowanym dystrybutorem jakiegoś producenta, możemy oznaczyć to na wizytówce, w takim przypadku pojawi się ona nie tylko po wpisaniu naszej nazwy firmy, ale również na frazy związane z naszymi produktami, które sprzedajemy jako autoryzowany sprzedawca. Tak więc, nie bójmy się użyć słów kluczowych w analogicznych sytuacjach. Prowadzisz serwis komputerowy? Wpisz również i tę frazę po nazwie swojej firmy. Pamiętajmy jednak aby zachować umiar, ponieważ jest to nasza wizytówka, a zależy nam przecież na dobrej reputacji, a nie wizerunku „internetowego spamera”.

Dane na wizytówce Google

Zagospodarowując wizytówkę Google zadbajmy, aby klient miał pod ręką wszystkie informacje, jakie mogą go zachęcić do skorzystania z naszej usługi, oraz wszelkie dane, których może potrzebować do kontaktu z nami. Wypełnijmy starannie wszystkie pola; godziny otwarcie, wskazówki dojazdu itd. Istotnym elementem wpływającym na naszą wiarygodność i postrzeganie naszej oferty mają również zdjęcia – zrób dobrej jakości sesje i pokaż się od najlepszej strony. Pamiętaj, że ludzie podejmując decyzje konsumenckie kierują się również emocjami i nie zawsze wybiorą najkorzystniejszą cenowo ofertę, lecz tą, która wzbudzi ich pozytywne odczucia.

Aktualności

Od niedawna wizytówka Google umożliwia nam umieszczanie w niej postów – wykorzystajmy je do promocji. Klienci chętniej skorzystają z naszych usług, gdy jeszcze przed odwiedzeniem nas, dowiedzą się o aktualnych wydarzeniach, czy promocjach. Nie bój się pokazywać, że Twoja działalność tętni życiem, organizujesz wydarzenia, a oferta jest stale aktualizowana! Przygotuj coś specjalnego na każdą okazję w kalendarzu!

Rekomendacje

Gdy myślimy o wizytówce Google, większość użytkowników i użytkowniczek internetu pomyśli „oceny” – i słusznie, ponieważ służy ona również do zbierania opinii i rekomendacji. Wizerunek firmy, która o klienta, oferuje wysoką jakość obsługi może być kluczowy. Kiedyś czytałem badania, wskazujące że niemal 80% osób jest w stanie zapłacić więcej mają pewność, że w zamian otrzymają miłą, sprawną i fachową obsługę. Co jednak gdy nie otrzymujemy pozytywnych opinii mimo zadowolonych klientów? No niestety, ale rzeczywistość wygląda tak, że niewielu zadowolonych klientów pomyśli „pochwalę firmę za jakość”, natomiast zdecydowana większość niezadowolonych zdecyduje się na taki krok – a wpadki zdarzają się najlepszym. Rozwiązaniem tego problemu może być proszenie o wystawienie opinii. Dołączmy do rachunku kod QR z linkiem do wizytówki, lub prześlijmy go na adres email oferując na przykład kod rabatowy za opinie o naszej działalności. Takim działaniem jednocześnie budujemy lojalność klientów – bo przecież coś od nas dostali!

Ostatnią ważną kwestią jest komunikacja – ją prowadzimy nie tylko na Facebooku, czy Instagramie. Wizytówka to również przestrzeń do komunikacji. Starajmy się odpowiedzieć na wszystkie opinie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne, a o tym jak to robić – już wkrótce! ?


Leave a Comment