Kiedy warto wypowiedzieć umowę na pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem zajmującym wiele czasu i wymagającym dobrze zaplanowanych i skoordynowanych działań. Często zdarza się tak, że agencja SEO nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań i zapewnić wyników TOP10. Przed rozpoczęciem współpracy należy zatem dokładnie zapoznać się z umową proponowaną przez agencję pozycjonerską. Więcej na ten temat w artykule poniżej.

Jeśli jednak jesteśmy już w trakcie trwania umowy na pozycjonowanie strony internetowej, a nie jesteśmy zadowoleni z jej rezultatów, warto dowiedzieć się kiedy i jak zakończyć współpracę.

Kiedy wypowiedzieć umowę SEO?

Wypowiedzenie umowy na pozycjonowanie strony internetowej w niektórych sytuacjach będzie koniecznością. W przypadku, gdy po pół roku od nawiązania współpracy właściciel danej strony internetowej nie będzie widział widocznej i wyraźnej tendencji wzrostowej powinien bardzo poważanie zastanowić się nad wypowiedzeniem umowy na pozycjonowanie. Pół roku to okres, który powinien zapewnić już wyraźne wzrosty pozycji, a czasem i doprowadzić już pierwsze z nich do TOP10.

Ponadto nie ma możliwości, aby dobry pozycjoner lub agencja SEO byli w stanie doprowadzić do sytuacji, aby po roku od rozpoczęcia współpracy żadne frazy nie znajdowały się przynajmniej w TOP20. Jest to kolejny argument przemawiający nad zrezygnowaniem z dalszej współpracy.

W przypadku, gdy właściciel danej strony internetowej, sklepu internetowego dowie się, że firma pozycjonerska lub agencja SEO nie rozpoczęły swoich działań od wykonania audytu SEO i poprawek na stronie powinien zastanowić się czy pozycjonowanie na pewno realizowane jest zgodnie ze standardami i wysoką jakością. W tym celu można poprosić nas o audyt dotychczasowych działań pozycjonerskich, zostawiając nam kontakt do siebie w formularzu na końcu artykułu.

Nie jest również zalecane kontynuowanie współpracy z firmą pozycjonerską, agencją SEO, które nie zaproponowały żadnych działań content marketingowych na stronie oraz w przypadku gdy nie były dokonywane żadne poprawki on-site, takie jak optymalizacja tytułów podstron, optymalizacja architektury i treści strony.

Świetnym rozwiązaniem jest zatem zlecenie audytu SEO w przypadku, gdy nie dostrzega się satysfakcjonujących rezultatów po 6 miesiącach. Warto przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO dowiedzieć się jakie działania powinny być przez nią podjęte już na samym początku. W ten prosty sposób można od razu zweryfikować czy warto podpisywać umowę z daną firmą.


Leave a Comment