Jak udostępnić panel Google ADS agencji / innej osobie?

Korzystając z Google ADS lub rozpoczynając swoją przygodę z tym narzędziem, jako że nie jest to proste i wymaga doświadczenia (szczególnie w zakresie optymalizacji), często będziemy chcieli poradzić się lub oddać takie zadanie specjaliście. W jaki sposób udostępnić swój panel Google ADS dla danej osoby?

Jak udostępnić panel Google ADS innej osobie? Instrukcja Krok po kroku

Pierwszy krok jest wspólny dla wszystkich metod

  1. Logujemy się do panelu Google ADS

Sposób I

  1. Agencje często korzystają z konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta), wtedy na górnym pasku sprawdzamy nasz unikalny numer klienta Google ADS, 
  2. Numer podajemy agencji,
  3. Następnie tylko akceptujemy zaproszenie do udostępnienia panelu
    – zaproszenie przyjdzie drogą mailową wraz z instrukcją jak należy dokonać akceptacji.

Sposób II

  1. Klikamy ikonkę klucza z napisem „Narzędzia”
  2. Następnie klikamy „Dostęp do konta”
  3. Po przejściu do panelu „Dostęp do konta”, w lewym rogu zobaczymy ikonkę plusika w niebieskim kółku – klikamy ją,
  4. Po kliknięciu plusika zostaniemy poproszeni o zdefiniowanie poziomu dostępu dla nowego użytkownika. Definicje dostępów sprawdzisz pod instrukcją.
  5. Po wybraniu poziomu dostępu, wpisujemy tylko adres email użytkownika (w naszym wypadku będzie to hello@keep-going.pl),
  6. Klikamy „wyślij zaproszenie”.

Poziomy dostępów w Google ADS:

Tylko e-maile – nowy użytkownik będzie otrzymywał emaile z powiadomieniami i raportami,

Tylko do odczytu – nowy użytkownik będzie mieć dostęp do e-emaili, a dodatkowo może przyznawać dostęp tylko do emaili innym użytkownikom oraz przeglądać kampanie, rekomendacje, narzędzia i ustawienia konta,

Standardowy – nowy użytkownik będzie mieć uprawnienia do odczytu, a także edytowania konta i kampanii (wciąż jednak nie może zarządzać innymi użytkownikami czyli np. odebrać nam uprawnień do zarządzania kontem) – i to jest opcja, która z oczywistych względów będzie nas interesowała najbardziej.

Administrator – nowy użytkownik dostaje uprawnienia takie same jak my – czyli bez żadnych ograniczeń względem edytowania konta i kampanii

Pamiętajmy, że dostęp zawsze można usunąć, a wybierając dla nowego użytkownika dostęp „Administrator” będzie on mógł również usunąć dostęp nam samym.


Leave a Comment