Korzystając z Google ADS lub rozpoczynając swoją przygodę z tym narzędziem, jako że nie jest to proste i wymaga doświadczenia (szczególnie w zakresie optymalizacji), często będziemy chcieli poradzić się lub oddać takie zadanie specjaliście. W jaki sposób udostępnić swój panel Google ADS dla danej osoby?
Jak udostępnić panel Google ADS innej osobie? Instrukcja Krok po kroku
Pierwszy krok jest wspólny dla wszystkich metod
- Logujemy się do panelu Google ADS
Sposób I
- Agencje często korzystają z konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta), wtedy na górnym pasku sprawdzamy nasz unikalny numer klienta Google ADS,
- Numer podajemy agencji,
- Następnie tylko akceptujemy zaproszenie do udostępnienia panelu
– zaproszenie przyjdzie drogą mailową wraz z instrukcją jak należy dokonać akceptacji.
Sposób II
- Klikamy ikonkę klucza z napisem „Narzędzia”
- Następnie klikamy „Dostęp do konta”
- Po przejściu do panelu „Dostęp do konta”, w lewym rogu zobaczymy ikonkę plusika w niebieskim kółku – klikamy ją,
- Po kliknięciu plusika zostaniemy poproszeni o zdefiniowanie poziomu dostępu dla nowego użytkownika. Definicje dostępów sprawdzisz pod instrukcją.
- Po wybraniu poziomu dostępu, wpisujemy tylko adres email użytkownika (w naszym wypadku będzie to hello@keep-going.pl),
- Klikamy „wyślij zaproszenie”.
Poziomy dostępów w Google ADS:
Tylko e-maile – nowy użytkownik będzie otrzymywał emaile z powiadomieniami i raportami,
Tylko do odczytu – nowy użytkownik będzie mieć dostęp do e-emaili, a dodatkowo może przyznawać dostęp tylko do emaili innym użytkownikom oraz przeglądać kampanie, rekomendacje, narzędzia i ustawienia konta,
Standardowy – nowy użytkownik będzie mieć uprawnienia do odczytu, a także edytowania konta i kampanii (wciąż jednak nie może zarządzać innymi użytkownikami czyli np. odebrać nam uprawnień do zarządzania kontem) – i to jest opcja, która z oczywistych względów będzie nas interesowała najbardziej.
Administrator – nowy użytkownik dostaje uprawnienia takie same jak my – czyli bez żadnych ograniczeń względem edytowania konta i kampanii
Pamiętajmy, że dostęp zawsze można usunąć, a wybierając dla nowego użytkownika dostęp „Administrator” będzie on mógł również usunąć dostęp nam samym.