Audyt SEO – od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Posiadanie strony internetowej przy obecnej konkurencji nie zapewni nam żadnej widoczności w wyszukiwarce Google o ile nie podejmiemy działań pozycjonujących lub reklamowych. Zanim jednak przejdziemy do tego procesu, ważne jest by dostosować stronę do wymagań, które będą uwzględniały: kod strony, treść i architekturę treści, prędkość działania czy dostosowanie serwisu do tabletów i telefonów (w końcu mobile first!). Jak wygląda audyt SEO i dlaczego zacząć właśnie od niego?

Audyt SEO – po co i dlaczego warto?

Rozpoczęcie pozycjonowania strony internetowej przed wykonaniem audytu SEO, wprowadzeniem poprawek na stronie oraz przed przygotowaniem planu działania, będzie z pewnością mniej efektywne i… droższe. Jeśli nigdy nie dokonywaliśmy audytu SEO możemy do tego skorzystać z wielu narzędzi, które nam to ułatwią.

Narzędzia do audytów dadzą nam ciekawe wskazówki, jednak potrzebna będzie wiedza i doświadczenie aby te wyniki móc zinterpretować i na ich podstawie ułożyć zalecenia i plan działania. Warto więc skorzystać z usług jakie oferują agencje SEO. Tylko w ten sposób właściciel danej strony internetowej będzie w stanie poznać wszystkie kwestie, które koniecznie trzeba poprawić w pierwszej kolejności.

Szczegółowy research działań podejmowanych przez konkurencję

Kolejnym istotnym aspektem jest dokładne przeanalizowanie wszystkich działań podejmowanych przez konkurencję. Warto sprawdzić, co dokładnie robią w kwestii SEO osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie sklepu internetowego sprzedającego takie same produkty lub tematycznego serwisu internetowego. Koniecznie sprawdźmy jak dokładnie wygląda ich linkowanie oraz budowa kategorii sklepu.

Szczegółowy research dotyczący istotnych słów kluczowych

Niezwykle istotne jest także sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe powinna być pozycjonowana dana strona internetowa. Oczywiście można to zrobić przez bardzo szczegółowe przeanalizowanie konkurencyjnych stron tematycznych, które znajdują się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce ale również wspomóc się planerami słów kluczowych.

Ułożenie planu działania on-site i off-site

Pozycjonowanie strony internetowej musi także uwzględnić ułożenie planu działania on-site oraz off-site. Warto zaznaczyć, że do wspomnianych działań SEO on-site trzeba zaliczyć wszystkie działania wykonywane na danej stronie internetowej, na które można mieć wpływ. Warto sprawdzić takie elementy jak uzupełnienie sekcji title na wszystkich podstronach, metadane, odpowiednie dzielenie tekstów na akapity, użycie H1, H2, H3, H4, uzupełnienie tagów ALT do obrazów, a także stosowanie ich w nowych formatach. Zwróćmy uwagę również na kanoniczność, paginacje, architekturę strony, dostosowanie jej do wersji mobilnej itp.

Z kolei do działań SEO off-site trzeba zaliczyć działania wspomagające widoczność strony internetowej poza jej granicami. Mowa przede wszystkim o linkbuildingu, sygnałach z social mediów, czy kampaniach płatnych. Czynników jest oczywiście znacznie więcej.


Leave a Comment