Jak wybrać odpowiedni CMS dla sklepu internetowego?

Wybór odpowiedniego silnika sklepowego (CMS) to bardzo ważna decyzja. Od niej zależeć będzie całe zarządzanie zarówno sprzedażą, promocją, stanem magazynowym, integracjami zewnętrznymi i wprowadzaniem nowych użyteczności. Co trzeba wiedzieć o popularnych CMS’ach aby podjąć właściwą decyzje?

Przy wyborze ważne jest dokładne przeanalizowanie naszych potrzeb, zaplanowanie jakie funkcje czy integracje będą nam potrzebne. Zmiana CMS jest oczywiście możliwa, jednak zawsze będzie wiązała się z kosztami przeniesienia strony – eksportem produktów, zamówień, bazy klientów oraz przekierowaniem linków.

WooCommerce

Woocommerce to tak naprawdę standardowy i jakże popularny CMS WordPress, z tym że z rozszerzonymi funkcjonalnościami przez wtyczkę. Woocommerce pozwala na łatwe i intuicyjne zarządzanie sprzedażą, zamówieniami i magazynem. Możliwa jest sprzedaż produktów fizycznych i cyfrowych, wraz z ich wariantami.

Do dyspozycji sprzedawcy Woocommerce zapewnia dostęp do wielu opcji płatności (karta kredytowa, PayPal, płatności za pobraniem i klasyczne przelewy bankowe). CMS jest bardzo rozbudowany, posiada wiele możliwości ustawień indywidualnych, kontrolę podatków, stanów magazynowych oraz kont użytkowników. Każdą dodatkową użyteczność można dodawać za pomocą darmowych lub płatnych wtyczek.

Zalety WoocommerceWady Wocommerce
– bezpłatne rozwiązanie
– intuicyjny CMS (system zarządzania treścią)
– wiele darmowych wtyczek, umożliwiających modyfikację, rozbudowę strony i oferty na setki sposobów
– duża dostępność szablonów – zarówno tych darmowych, jak i płatnych
– ogromna liczba poradników oraz artykułów na temat WordPressa, dzięki czemu każdy – nawet osoby bez doświadczenia w tym zakresie, poradzą sobie z edycją strony
– łatwe dostosowanie do potrzeb pozycjonerskich
– bardziej zaawansowane modyfikacje szablonu, wymagają znajomości PHP
– duża ilość zainstalowanych wtyczek może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie sklepu – błędy
– pojawia się wiele przesłanek, że Woocommerce jest łatwym celem dla hackerów, jednak jest wiele sposobów zabezpieczających stronę, z których możemy skorzystać
– aktualizacje, które mogą spowodować powstanie tzw. dziur

IAI Shop (IdoSell)

IdoSell (wcześniej IAI Shop) to CMS do tworzenia oraz obsługi hurtowni i sklepów. Dzięki IdoSell można prowadzić sprzedaż zarówno przez stronę internetową, portale aukcyjne oraz za pomocą urządzeń mobilnych. Możliwa jest tu również obsługa różnych walut i języków, co sprawia, że sklep świadczyć może także sprzedaż zagraniczną. Dzięki IdoSell zarządzanie sklepem stanie się szybkie, łatwe i przyjemne, nawet jeśli sprzedaż odbywa się jednocześnie na różnych stronach i portalach.

Zalety IdoSellWady IdoSell
– rozbudowane funkcjonalności zarządzania sprzedażą i magazynem sklepu,
– możliwość integracji z popularnymi platformami aukcyjnymi, systemami płatności, oprogramowaniem księgowo-magazynowym itp.,
– wsparcie w języku polskim,
– darmowy okres próbny na 14 dni.
– duże koszty uruchomienia sklepu,
– dodatkowe koszty w postaci opłat za pracę programistów,
– brak możliwości samodzielnej, pełnej optymalizacji sklepu – konieczność współpracy na wytycznych,
– mało czytelny cennik złożony z opłat za różne etapy uruchomienia sklepu i abonamentu.

eSklep home.pl

eSklep to niezwykle intuicyjny CMS, który jest zaskakująco dobrym produktem od home.pl. Nie należy do najtańszych rozwiązań i jako CMS w chmurze ma ograniczone możliwości modyfikacji. Jednak jeśli nie planujemy samodzielnej zabawy w modyfikacje to eSklep prawdopodobnie świetnie zda u nas egzamin. CMS umożliwia sprzedaż na stronie i Allegro. Zaletą jest też duża ilość narzędzi, pozwalających zintegrować sklep z zewnętrznymi aplikacjami czy serwisami, takimi jak iFirma, Sales Manago, aPaczka, DHL, platności PayU, hurtownie dropshippingowe czy porównywarki produktów.

Zalety eSklepuWady eSklepu
– dostosowany do polskiego rynku,
– ciągle rozwijany i aktualizowany,
– bardzo prosty i intuicyjny panel zarządzania,
– dobry wybór do średnich sklepów,
– wsparcie techniczne i obszerna dokumentacja w języku polskim,
– bezpłatny okres próbny na 14 dni,
– bardzo duże możliwości optymalizacji pod SEO z poziomu panelu administracyjnego,
– łatwa integracja z polskimi produktami: allegro, ifirma, inpost, payU, apaczka itp.
– czytelny cennik.
– dość wysoki koszt zakupu licencji lub abonamentu,
– bardzo duża liczba produktów spowalnia działanie sklepu,
– modyfikacja szablonów wymaga bardzo dobrej znajomości CSS i Smarty,
– bardzo ograniczona ilość darmowych szablonów,
– płatne rozszerzenia,

Redcart

Redcart oferuje możliwość pełnej integracji z innymi sklepami internetowymi, co jest szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia hurtowni online z uslugą dropshipping. CMS umożliwia także wykonania sklepu internetowego „pod klucz”.

Zalety RedcartWady Redcart
– intuicyjny panel,
– przejrzysty cennik,
– integracja z popularnymi serwisami aukcyjnymi, porównywarkami, systemami płatnościami i dużą gamą innego oprogramowania,
ciągły rozwój platformy,
– wsparcie w języku polskim,
– bezpłatny okres testowy przez 14 dni,
– łatwa i sprawnie działająca integracja z hurtowniami dropshipping.
– dodatkowe koszty w postaci opłat za pracę programistów, w przypadku dodatkowych funkcjonalności,
– ograniczone możliwości edycji strony.

Leave a Comment