Jak reklamować suplement diety?

Sprzedaż suplementu diety, wzrost jego popularności i zdobycie rozpoznawalności wymagają podjęcia odpowiednich działań. Są to nie tylko zabiegi marketingowe, ale także działania związane ze sprzedażą i dystrybucją. Warto zatem dowiedzieć się, jakie są sposoby reklamowania suplementu diety, aby stał się on popularny na rynku.

Kampanie w Google ADS

Kampanie Google ADS, są skutecznym sposobem na promowanie swojej firmy lub produktu. Jest to kompleksowy sposób na reklamę w internecie, dlatego powinien zainteresować się nią każdy, kto zastanawia się jak reklamować suplementy diety. Kampanie Google ADS dają możliwość reklamowania swoich produktów w wyszukiwarce. Mogą one pojawiać się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google lub sieci reklamowej. Ich obecność można dostrzec także w wynikach wyszukiwania aplikacji Google Play, czy też Mapach Google. Kampania Google ADS obejmuje dobór reklam odpowiedniego rodzaju, np. reklam tekstowych, obrazowych itp.

Planując działania reklamowe warto zacząć od rozpisania lejka sprzedażowego. Uwzględnijmy w nim także remarketing, czyli reklamę wśród klientów, którzy już raz odwiedzili daną stronę lub byli zainteresowani produktem.

Kampanie reklamowe w serwisach tematycznych oraz artykuły sponsorowane

Kolejnym sposobem na marketing suplementów diety są kampanie reklamowe prowadzone w serwisach tematycznych. Dobrze sprawdzi się seria artykułów poradnikowych, które polecają i wyjaśniają działanie suplementu oraz wskazują korzyści wynikające z jego stosowania. Jest to idealny pomysł na reklamę, która będzie użyteczna dla odbiorców. Warto zadbać, by miały one najwyższą jakość. Czasem warto pochwalić się wiedzą i zamieścić w poczytnych czasopismach artykuły eksperckie. Pomoże to budować prestiż marki, a także zdobywać rozpoznawalność. Poprawi to także zaufanie wśród klientów i sprawi, że będą oni chętniej wybierać dane produkty. Artykuły mogą traktować ogólnie o dietach, zdrowiu, czy branży suplementów lub stanowić serię o danym produkcie.

Własna strona www suplementu

Jeśli potrzebne są kolejne wskazówki, jak reklamować suplementy diety, bez wątpienia powinno się rozważyć stworzenie własnej strony internetowej dla konkretnego suplementu lub całej marki. Jest dobre rozwiązanie z kilku powodów:

  • strona będzie odnośnikiem dla wszystkich reklam, linków itp.,
  • na własnej stronie internetowej można wdrożyć pozycjonowanie, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania,
  • witryna będzie kopalnią wiedzy na temat suplementu — klienci będą mogli zapoznać się z jego składem, działaniem oraz innymi ważnymi informacjami,
  • własna strona jest przejawem profesjonalizmu, ale także dbałości o osoby zażywające suplement,
  • gwarantuje ona łatwiejszy kontakt z użytkownikami, np. przez panel kontaktowy,
  • witryna internetowa suplementu budzi zainteresowanie i zaufanie potencjalnych klientów.

Program partnerski suplementu

Dobrym pomysłem na marketing suplementów diety jest program partnerski. Dzięki współpracy z osobami polecającymi oraz innymi podmiotami udaje się dotrzeć z informacjami o suplemencie do szerokiego grona odbiorców. Przykładem programów, które skutecznie wypromowały swoje suplementy diety, są:

Takie rozwiązanie marketingowe jest bardzo przydatne, a korzystają z niego obie strony. Firma promująca suplement dociera do wielu osób, na co często nie są w stanie pozwolić tradycyjne kampanie. Co więcej, polecanie ich przez blogerów, influencerów, czy po prostu znajome osoby sprawia, że suplementy budzą większe zaufanie.

Dział sprzedaży, czyli obecność w hurtowniach

Suplement diety powinien być promowany nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale także sklepów i aptek. Zagwarantować to może obecność w hurtowniach. Taka działalność może wymagać założenia działu sprzedaży zajmującego się sprzedażą suplementów, ale pozwoli przynieść wysokie zyski i zdobyć popularność. Dział pozwoli także sprawować większą kontrolę nad tym, jakie działania marketingowe przynoszą rezultaty.

Akcja PR

Pozytywne odczucia wśród potencjalnych klientów budzą także dobrze prowadzone akcje PR. Składa się na nie wiele czynników. Po pierwsze o danym suplemencie powinno się zrobić głośno, im jest on bardziej innowacyjny, tym lepiej.

Jeżeli sami nie mamy pomysłu na to, jak zapewnić skuteczny marketing suplementów diety, można skorzystać z usług agencji marketingowej. Dokonując wyboru, warto wybierać takie firmy, które już zdobyły doświadczenie w branży. Dzięki temu zaoszczędzimy na czasie, a kampania promująca zostanie przeprowadzona sprawnie i profesjonalnie.


Regulacje prawne – przepisy

Reklamując suplement diety, musimy pamiętać, że istnieją przepisy prawa, które określają w jaki sposób możemy prowadzić działania marketingowe. Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że:

  • reklama suplementów diety nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze,
  • w opisie działania suplementu nie wolno odnosić się do nazw chorób, a w szczególności odnosić się do chorób, które nie istnieją,
  • w opisie należy podać skład jednej tabletki, podmiot odpowiedzialny oraz zalecaną, dzienną porcję do spożycia,
  • nie wolno używać pojęć tożsamych dla leków np. „dawkowanie” – w przypadku suplementu odpowiednim pojęciem jest „spożywanie, porcja do spożycia”,
  • ważne jest wyraźne oznaczenie, że suplement diety nie może być stosowany jako zamiennik / substytut zróżnicowanej diety,
  • nie można sugerować także możliwości zastosowania suplementu diety zamiast produktu leczniczego lub wyrobu medycznego,
  • nie można łączyć ani przedstawiać, prowadzić do skojarzeń reklam suplementów diety z reklamami produktów leczniczych,
  • nie można w reklamach używać wizerunku osób, skojarzonych z branżą medyczną, w tym, wizerunku lekarzy i przedstawicieli zawodów medycznych,
  • reklama w tv lub radiu nie może być nadawana w bloku przeznaczonym na produkty dla dzieci oraz nie może być skierowana do dzieci.

Przepisów regulujących reklamę suplementów diety jest wiele, dlatego tak ważny jest wybór agencji marketingowej z doświadczeniem w branży.

Artykuł powstał we współpracy z Warszawską Grupą Mediową.


Leave a Comment