Jak reklamować przedszkole czy prywatną placówkę oświatową?

Prowadzenie żłobka, przedszkola to biznes. Tak jak w każdym innym przypadku, aby odnieść sukces konieczna jest odpowiednia reklama. Promocja jest niezwykle istotna szczególnie w sytuacji, kiedy placówka dopiero rozpoczyna swoją działalność i nie może liczyć na polecenia drogą pantoflową. Aby zarabiać, musisz przyciągać klientów – w tym przypadku rodziców. Jak reklamować przedszkole, by dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców?

Zachęć rodziców

Obecnie rodzice są bardzo wymagający i świadomi swoich oczekiwań. Nie wystarczą już tradycyjne zajęcia edukacyjne. Ważny jest optymalny rozwój, nauka języków i wykorzystanie pełni możliwości. Im szersza oferta wyboru zajęć, tym więcej zainteresowanych rodziców. Dlatego należy zadbać o urozmaicone zajęcia sportowe, naukę gry na instrumencie, naukę języków i rozwijanie zainteresowań. Wiąże się to oczywiście z zatrudnieniem przeszkolonej kadry.

Oprócz atrakcyjnych zajęć edukacyjnych, ważny jest wystrój placówki – jej wyposażenie oraz bezpieczeństwo. Higiena i estetyka jest równie ważna i świadczy o profesjonalnym podejściu do wychowanków. Dzieci dużo czasu spędzają na zabawach, stąd dobrze zaopatrzony plac zabaw to również istotny element.

Działania reklamowe

Internet jest jedną ze skuteczniejszych metod na reklamę własnego biznesu. Możliwości w tej dziedzinie są praktycznie nieograniczone. Rodzic szukając przedszkola dla swojej pociechy z pewnością będzie czerpał z różnych źródeł. Tutaj możliwości pojawienia się mamy wiele.

Gdzie można zareklamować przedszkole?

  • Mapy Google – szczególnie przydatne gdy rodzic szuka przedszkola blisko swojego domu lub po drodze do pracy,
  • Reklamy w wynikach wyszukiwania Google – Google ADS,
  • Link w „organicznych” wynikach wyszukiwania – pozycjonowanie strony,
  • Reklamy na Facebooku czy Instagramie,
  • Organiczne dotarcie przez media społecznościowe,
  • Artykuły sponsorowane w mediach lokalnych, czy ulotki,
  • Wydarzenia o charakterze lokalnym – np. festyny, czy zabawy edukacyjne dla dzieci,
  • Działania PR oraz wiele innych.


Od własnej strony www, poprzez „fanpage” w mediach społecznościowych i tradycyjną reklamę w radiu i tv. Kiedy konkurencja na rynku jest przytłaczająca, warto również zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie i optymalizację. Dzięki temu konkurencja pozostania daleko w tyle.

Reklama w mediach to nie tylko najważniejsze informacje o placówce. Strona musi być aktualizowana systematycznie, by rodzic na bieżąco mógł przejrzeć świeże wpisy. Należy przedstawić ofertę zajęć edukacyjnych, zamieścić galerię, zaprezentować wystrój i wyposażenie placówki, pokazać prowadzone gry i zabawy.

Obecnie coraz częściej wybieraną promocją jest prowadzenie bloga. W tym przypadku istotne są regularne wpisy, również o charakterze poradnikowym. Tutaj ponownie wraca temat pozycjonowania, który zwiększy ilość osób odwiedzających stronę, co bezpośrednio przekłada się na liczbę klientów – rodziców.

Tradycja ma również znaczenie

Dawne metody to również doskonały sposób na reklamę placówki. Ulotki, banery od zawsze były wykorzystywane w reklamie. W tym przypadku należy kierować się głównie lokalizacją. Klientami przedszkoli i żłobków są najczęściej mieszkańcy najbliższych osiedli. Stąd warto poinformować przyszłych klientów o otwarciu placówki. Można z powodzeniem wrzucić ulotki do skrzynki pocztowej. Doskonałym sposobem jest umieszczenie baneru na placu zabaw, czy bezpośrednio na budynku.

Bezpośredni kontakt z rodzicem

Dni otwarte, dni adaptacyjne, festyny to kolejny sposób na reklamę placówki. Rodzice na własne oczy mogą zapoznać się z ofertą, poznać opiekunów, ocenić wystrój i wyposażenie przedszkola czy żłobka. To również doskonały sposób, by maluchy mogły zapoznać się z rówieśnikami i skorzystać z atrakcji, jakie proponuje placówka.

Reklama placówki oświatowej to klucz do sukcesu. Ma ogromne znaczenie szczególnie w przypadku biznesów dopiero na starcie. Dlatego warto w tym przypadku skorzystać z fachowej pomocy i powierzyć reklamę sprawdzonej firmie zajmującej się promocją i reklamą.


Leave a Comment