Jak reklamować i wypromować agencję lub biuro nieruchomości?

Decydując się na założenie biura nieruchomości, w planie rozwoju firmy należy uwzględnić szereg działań marketingowych. Bez skutecznej reklamy zaistnienie na obecnym, niezwykle konkurencyjnym rynku będzie zadaniem trudnym, a może i niemożliwym.

Narzędzi i kanałów reklamowych mamy bardzo wiele, co pozwala na szerokie, skoordynowane działanie i uzyskanie dobrych efektów. Nie ograniczajmy się jedynie do reklamy outdoor, ale wykorzystajmy nowoczesne rozwiązania, z dużym naciskiem na działania w internecie.

Dlaczego warto postawić na internet?

Kampanie reklamowe online mają to do siebie, że możemy je bardzo precyzyjnie targetować. Analityka pozwoli nam zrozumieć jaką ścieżkę przechodzi użytkownik przed skontaktowaniem się z nami, dzięki czemu wiemy jak rozłożyć budżet na poszczególne kanały oraz jak dostosowywać strategię lejka sprzedażowego. Gdy to wszystko wykonujemy poprawnie i wiemy w jaki sposób optymalizować kampanie, możemy liczyć na zwrot z inwestycji w reklamę. Od tego są właśnie agencje marketingowe – takie jak nasza! 🙂

Od czego zacząć?

Aby skutecznie przeprowadzić działania promocyjne, zacznijmy od dokładnego doprecyzowania swojej grupy docelowej.

Jak określić grupę docelową?

Chcąc stworzyć profil swojej grupy docelowej, najlepiej posłużyć się tworzeniem tzw. person. Jeśli prowadzisz agencję nieruchomości od pewnego czasu, masz do dyspozycji informacje o osobach, które korzystały z Twoich usług. Poszukaj u nich cech wspólnych, dzięki którym poznasz profil klienta. Pomogą Ci w tym poniższe punkty:

  1. Wiek i płeć,
  2. Miejsce zamieszkania
  3. Sytuacja materialna,
  4. Sytuacja rodzinna,
  5. Zainteresowania,
  6. Wartości i przekonania.

Po stworzeniu person może się okazać, że odnaleźliśmy „idealnego klienta”. Najczęściej jednak proces doprowadzi do stworzenia kliku typowych klientów. Wiedzę o nich wykorzystamy przy pierwszych kampaniach i testach A/B.

Kolejnym etapem będzie ułożenie lejka konwersji, czyli ścieżki jaką przejdzie potencjalny klient od pierwszej interakcji z biurem nieruchomości czy jego ofertami, aż po dokonanie konwersji (np. kontakt). Przy projektowaniu lejka należy pamiętać, że klienci rzadko przy pierwszej interakcji np. poprzez instagram, zdecydują się na współpracę lub obejrzenie nieruchomości. Najpierw muszą Cię, poznać i zaufać Ci.

Jak reklamować biuro nieruchomości?

Pierwszym krokiem w przypadku biura nieruchomości jest stworzenie witryny internetowej, zawierającej wyczerpujące informacje o firmie i jej ofercie, przedstawione w przystępny i atrakcyjny sposób dla odbiorców. Jednak, aby dotrzeć ze swoją stroną do użytkowników internetu, trzeba podjąć wiele działań.

Pozycjonowanie biura nieruchomości

Najpopularniejszym rozwiązaniem w tej materii jest pozycjonowanie strony przez specjalistów ds. SEO na konkretne słowa kluczowe. Tylko skutecznie prowadzone działania SEO pozwolą na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej. Aby tak się stało, musimy dobrze zoptymalizować serwis, zaplanować odpowiednie treści w ramach strony, a następnie stale pozyskiwać wartościowe linkowanie do strony www. Nacisk stawiamy na słowo „wartościowe”. To ostatnie jest najtrudniejsze, gdyż musimy posiadać odpowiednie przygotowanie merytoryczne, pozwalające nam realizację linkbuildingu.

Content marketing

Wspaniale w promowaniu biznesu sprawdza się content marketing, dzięki któremu można zadbać o wizerunek swojego biura nieruchomości, zbudować pozycję eksperta w branży i oczywiście zdobyć lepszą pozycję w wynikach organicznych w wyszukiwarce. Kluczowe będzie w tym przypadku stworzenie unikalnego, ciekawego contentu. Baza regularnie zamieszczanych tekstów na prowadzonym blogu musi być merytoryczna, ciekawa, wartościowa dla odbiorców.

Google ADS

Organiczne wyniki wyszukiwania to jedno, ale warto też zainwestować w płatne kampanie Google ADS, dzięki czemu adres witryny znajdzie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania z oznaczeniem reklama. Jest to najszybszy sposób na wyróżnienie swojej oferty, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie wizerunku, czy zwiększenie sprzedaży. Kampanie zaraz po skonfigurowaniu będą się wyświetlały zgodnie z naszymi wytycznymi, zawierającymi między innymi:

  • harmonogram wyświetlania reklamy,
  • słowa kluczowe powodujące wyświetlenie reklamy,
  • rodzaj dopasowania słów kluczowych,
  • geotargetowanie,
  • dane demograficzne,
  • sposób dostosowywania stawek.

Email marketing

Godnym polecenia narzędziem reklamowym w przypadku biura nieruchomości jest mailing, dokładniej newslettery, dzięki którym łatwiej będzie utrzymać kontakt z klientami, wystarczy skłonić ich do zapisania się na listę adresową. Jak tego dokonać? Sposobów jest wiele – możesz prowadzić merytorycznego, ciekawego bloga, na którym zachęcisz do zapisu, możesz kusić specjalnymi ofertami, czy otrzymaniem czegoś w zamian np. poradnika w postaci ebooka.

Za pomocą newsletterów możliwe staje się wysyłanie odbiorcom najnowszych informacji o inwestycjach i ofertach, promocjach, ważnych wydarzeniach.

Portale ogłoszeniowe

Prowadząc biuro nieruchomości nie można też zapomnieć o tradycyjnych portalach ogłoszeniowych, będących źródłem informacji o rynku sprzedaży i najmu.

Skuteczna reklama agencji nieruchomości, czyli jaka?

Ogromny potencjał reklamowy drzemie w portalach społecznościowych, dlatego warto wykorzystać je do promowania swojego biura nieruchomości. Do dyspozycji są zarówno płatne, jak i całkowicie darmowe narzędzia. To właśnie za pomocą profilu na Facebooku czy Instagramie można przekierowywać ruch na swoją witrynę www, czyli do źródła wyczerpujących informacji na temat firmy i jej oferty. Co więcej, tego typu portale społecznościowe posiadają swoje własne systemy reklamowe, za pomocą których można z łatwością dotrzeć do grupy docelowej, zaistnieć w ich świadomości, wejść w interakcje i budować pozytywny wizerunek. Z social media korzystają zarówno młode, jak i starsze osoby. Za pomocą tych kanałów marketingowych możliwe staje się angażowanie użytkowników poprzez ciekawe posty, relacje, wydarzenia, wielowymiarowe zdjęcia i infografiki.

Konto biura nieruchomości na Facebooku musi zawierać dobrej jakości zdjęcia oferowanych obiektów, nagrania wideo w różnej formie, łącznie z wirtualnymi wycieczkami po wnętrzach domów czy spacerami po ich okolicy (tym bardziej, że na Facebooku jest mechanizm autoodtwarzania filmów, a ruchomy obraz najlepiej przyciąga uwagę odbiorców). W serwisie tym dostępne są też mechanizmy pozwalające na wstawianie opinii przez użytkowników na temat usług firmy, co również warto wykorzystać, prosząc wręcz swoich klientów o ich pozostawianie na swoim profilu na końcu transakcji. W skutecznym promowaniu usług biura nieruchomości pomoże dobrze skierowana płatna reklama. Promować powinno się posty z interaktywnymi materiałami wysokiej jakości, stosować nowoczesne technologie do wywierania silniejszego wpływu na odbiorcę reklamy.


Leave a Comment